Studiowałem informację naukową na UAM w Poznaniu. Dlaczego? Z tego, co pamiętam, nie było ani kierunku „sprzedaż”, ani „szkolenia”. Pracując, ukończyłem studia podyplomowe zarządzania biznesem na Nottingham Trent University.
Pierwsze szlify sprzedażowe zdobyłem w branży farmaceutycznej w firmie SmithKline Beecham – tam poznałem od podszewki anglosaską szkołę sprzedaży. Przez kolejne 20 lat rozwijałem sprzedaż w Grupie Raben, zarządzając 200-osobowym działem sprzedaży – przede wszystkim rekrutowałem. Następnie intensywnie szkoliłem, rozwijałem osobowości i motywowałem – z powodzeniem, bo wielu moich podwładnych rozwija swoje kariery i odnosi sukcesy.
Prowadziłem samodzielnie przetargi i uczyłem, jak je prowadzić, aby pozyskiwać kluczowych klientów. Implementowałem projekty logistyczne, tworzyłem standardy obsługi klienta i dbałem o dotrzymywanie zobowiązań kontraktowych. Koncentrowałem się na tworzeniu wartości dla klienta i doskonaleniu customer experience. Pokonywałem bariery międzykulturowe, działając w środowisku międzynarodowym, i nieustannie doskonaliłem swój warsztat menedżera. Dzieliłem się wiedzą ze studentami poznańskich uczelni i prezentowałem rozwiązania logistyczne na europejskich konferencjach. Ale przede wszystkim skutecznie komunikowałem się wewnątrz międzynarodowej korporacji, jak i z otoczeniem biznesowym.
W wolnym czasie biegam, czytam, fotografuję, a potem zanurzam się w zabytkowych książkach i mapach.